Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Na czym ona polega?

Pierwszym etapem jest podłączenie maszyny ze skrzynią za pomocą właściwych adapterów, następnie wlewamy właściwą ilość oleju do zbiornika urządzenia na świeży olej, podłączamy urządzenie wprowadzamy do urządzenia dane lub wybieramy z bazy: ilość oleju jaką chcemy wymienić, ilość detergentu (jeśli chcemy go użyć - czas mycia skrzyni), temperaturę, wybieramy procedurę automatyczną (jest też tryb manualny) i wciskamy przycisk start, uruchamiamy silnik.

Musimy poczekać na osiągnięcie żądanej temperatury oleju, urządzenie uruchamia się , najpierw następuje proces mycia skrzyni detergentem (jeśli go używamy). Czas mycia podaje producent detergentu. W trakcie procesu mycia należy kilkakrotnie zmieniać wszystkie biegi, po zakończeniu procesu mycia urządzenie przechodzi do wymiany oleju - należy zmieniać wszystkie biegi, po zakończeniu procesu urządzenie pyta, czy zakończyć , czy go kontynuować, gdy jakość oleju jest niewystarczająca, czyli, gdy wydaje nam się, że kolor oleju wypływającego ze skrzyni jest niewłaściwy. Wówczas możemy przedłużyć proces wymiany, wyłączamy silnik, wymiana filtra - spuszczamy świeżo wymieniony olej do czystego naczynia, zdejmujemy miskę olejowa, wymieniamy filtr, zakładamy nową uszczelkę miski, nalewamy spuszczony olej za pomocą maszyny: uruchamiamy silnik, zmieniamy biegi, sprawdzamy poziom oleju, którego temperatura musi być zgodna z instrukcją producenta auta (wraz ze wzrostem temperatury, rośnie poziom oleju). Jeśli poziom jest zbyt niski, uzupełniamy za pomocą maszyny. W różnych skrzyniach pomiar jest różny - korek przelewowy, bagnet, odłączamy maszynę, zdejmujemy złączki, podłączamy przewody, uruchamiamy silniki sprawdzamy szczelność połączeń, wykonujemy jazdę próbną i ponownie sprawdzamy szczelność połączeń, w niektórych skrzyniach trzeba przeprowadzić adaptację testerem diagnostycznym.